načítám data...

Válka koncepcí: Předokolky jsou špatné, áno...?

Když Ondra před pár dny vytasil na Autíčkáři otázku o nejzajímavější předokolce, začaly mi v hlavě zase jednou rotovat prapodivné myšlenkové pochody. Posledně z podobné situace vznikla...

Když Ondra před pár dny vytasil na Autíčkáři otázku o nejzajímavější předokolce, začaly mi v hlavě zase jednou rotovat prapodivné myšlenkové pochody. Posledně z podobné situace vznikla "Teorie nekonečného stáda", která zaznamenala nebývalý úspěch, a jak jsem zjistil, dokonce se v současném vydání české mutace TopGearu vyskytl (ne)nápadně podobný až stejný úvodník. Takže uvidíme, co z toho vznikne teď – chystám se prosvištět mezi dvěma znesvářenými stranami předokolkařů a zadokolkařů. Snad přežiji…

Hádky ohledně automobilové koncepce pohonu tu jsou pravděpodobně odjakživa, tedy ehm, od dob, kdy Citroen představil model Traction Avant, který měl všechno vpředu. Přední pohon s sebou pro běžnou masu řidičů přináší 2 velké výhody. Více prostoru vevnitř a nezáludné jízdní vlastnosti. Pro výrobce pro změnu představuje přední náhon koncepci s nejnižšími konstrukčními náklady, tudíž se nelze divit, že je to koncepce nejrozšířenější. Jenže Autíčkáře pravděpodobně nečtou Pepové Novákové, kteří touží jen po prostoru pro 3 děti a pohodové dopravě z Nosodlab do Kostomlat a tady se už dostáváme k oné válce koncepcí. Předokolka je pro mnohé zakázaná věc, která je svým duchem zcela podřadná. Ta nejlepší auta koneckonců vždycky byla a budou RWD popřípadě AWD. Předkládají nám to média, bijou do hlavy vlastníci supersportů a těch nejlepších zadokolek, dokazují vrcholné závodní kategorie. Předokolka je tudíž (jak často slýchám) úlitba ekonomice a nízkým nákladům, věc proti přírodě (už jste viděli srnku běhat po předních?) a odpad konstruktérství. Zkrátka, je to nevyvážená koncepce naprosto nevhodná pro sportovní či zábavnou jízdu, protože je nemožné, aby ta samá kola zároveň zatáčela i přenášela sílu na silnici a všechny hot hatche a předokolková kupé jsou podvod! Vždyť to neumí ani driftovat a je to za každých okolností nedotáčivé! Znovu musím použít citát, který už padl v otázce od Ondry, jehož autorem je amatérský rallyman sedlající Imprezu s motorem odladěným u Cosworth – "předokolky jsou na p***, jsou na p***, jsou na p*** a nikdy to nebude jinak!!!"

A já si s tím dovolím nesouhlasit… Chci trochu zarýt do všech těch ortodoxních jedinců, kteří řadí auta s předním náhonem někde na úroveň hromadné dopravy a kteří by raději sežvýkali všechen měkčený plast z palubní desky Audi A3, než aby připustili, že snad předohrabka může být rychlá (nemá to žádnou trakci při rozjezdu voe), nedejbože zábavná (drifty a boky přece). Nerad bych se někoho dotkl, ale zcela nejčastěji takové názory slýchám od mokrých řidičáků s BMW, kteří se zmůžou leda na pár náhodných doughnuts před nezletilým publikem s nedovyvinutými pohlavními znaky kdesi na parkovišti. Nechci tvrdit, že jsou předokolky nějakým nedotknutelným božstvem – ostatně, to už vylučuje jejich (ne)vyvážení, ale stejně tak odmítám přijmout názor, že jsou to jen karikatury aut a jeden obrovský kompromis položený na oltář výrobním nákladům. A proč že jsou teda předokolky cool?

Důvod 1. – cena: Tak a teď si říkáte, že jsem vůl a dal jsem si ukázkový vlastenec hned zkraje. Že prý to není kompromis kvůli ceně.. Aha, tak proč jí  uvádí jako první argument? Dovysvětlím. Praxe je taková, že za cenu špičkové předokolky pořídíme sotva průměrnou zadokolku – takž v rámci daného limitu si můžeme vybrat. A je jedno jestli se jedná o auta nová anebo ojetá. Za 100 člověk koupí Clio Sport anebo 306 S16 v perfektním stavu, což jsou obojí skvělá a fungující auta už v sériovém provedení anebo drtivě rychlý Fiat Coupé 20VT, který dokáže zkracovat rovinky úžasným způsobem. V případě zadokolek tady máme nějakou tu E36, která sice bude házet zadkem, ale bude velmi ojetá a stará, 200SX, která bude více stát, než jezdit a bude ještě starší anebo MX-5, které zase chybí výkon jako Kieře Knightley prsa. Výborný Civic Type-R je za 200. S2000 z podobného roku výroby bude za dovjnásobek. Nové Clio RS s CUPovým podvozkem pořídíte za 600, u chystané GT-86 nebo BRZ budeme rádi, když budou do 800… A vůbec obecně – pokud chceme alespoň stejně funkční, stejně rychlou a přibližně stejně starou zadokolku, budeme si za ni muset vždycky připlatit.

Důvod 2. -  samosvor: Všech haničů předního náhonu se vždycky ptám, zda-li už jeli v předokolce s pořádnou špérou. Předokolka se samosvorem a předokolka bez samosvoru, to je něco jako sex s ženou a sex s ženou… …na monitoru počítače. Ehm…  Nedotáčivost, nedotáčivost a opět nedotáčivost, jak frustrující pocit přinášela vždy, když to člověk přehnal u apexu s plynem. Jakou depresi a skepsi dokázala uvrhnout na přední náhon ve vracečkách. A jak smutně působila protáčející se pneu na vnitřním kole, jež nedokázala s autem pohnout ani o píď dopředu. Jenže jakmile jsem se dostal za volant Civicu Type-R opatřeného JDM převodovkou se svorem a krátce potom do první generace Focusu RS, mezi jehož předními koly kouzlí pro změnu ozubená skříňka od Quaife, byl jsem unešen a polapen. Neviditelné lano v každé utaženější zatáčce vytáhne nejen auto vstříc dalšímu oblouku, ale vytáhne i celkový řidičův dojem asi o 1000%.

Důvod 3 - Budete rychlejší:  Ne každý si pod pojmem zábavná jízda nutně představuje vymetání zatáček v lehkých slidech nebo nechutně velkých driftech, či možnost poskytnout městu divadlo nevšedním způsobem průjezdu skrz kruhový objezd. Stejné kouzlo umí nabídnout i čistá jízda, která je tím nejrychlejším způsobem pohybu. A když už jsme u té rychlosti, dosahovat limitu s předokolkou, je pro drtivou většinu řidičů mnohem snazší, než jej dosahovat se zadokolkou. Z toho pak plyne několikrát zjištěný fakt, kdy dobře řízený hot hatch trápí na okruhu neporovnatelně výkonnější zadokolky. Jednoduše proto, že jeho řidič má s ovládaním auta méně starostí. Abyste neříkali že kecám, a náhodné onboardy z Méganu RS, který prohání na Nordschleife 911ky jsou jen výjimkou potvrzující pravidlo, vygooglete si nějaké výsledky z amatérských závodů do vrchu. A co že jsem tím blábolem vlastně chtěl říct? No, že všechny předokolky nejsou nutně podřadnými sporťáky. Jistě, mít každý na kontě neomezený počet peněz, pravděpodobně jen málo z nás by si je pořídilo, jenže na kdyby se nehraje. Předokolky umí být funkční, umí bavit a umí být rychlé jako čert. To že neumí driftovat není chyba, ale vlastnost. konec konců Opel Speedster to taky neumí…

A co si o tom myslíte vy, naši čtenáři?

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ti
Timur
21. ledna 2012, 19:26
0

Přesně tak, vždyť zábava s autem může být (a pro mě je v tom) vychutnat si nájezd do zatáčky a potom se z ní nechat vytáhnout; jet co nejideálnější stopu, být co nejrychlejší,... A oproti jízdám bokem bych zmínil, že u předokolky nedostává tolik zabrat bočnice pneumatiky. :-D
A že zadokolka bude asi (víc) nutit člověka jet jako prase.

reagovat
Va
Vajtus
21. ledna 2012, 20:04
0

Naprostej souhlas...

Většina řidičů touží po zadohrabu jen kvůli driftům...ne, že by mě to nelákalo, ale v běžném provozu je to trochu hazard, auto dost trpí a jak už bylo řečeno schopnej zadohrab něco stojí...

Špéru u předokolky bych si nechal líbit, ale ani to není nezbytná součást zábavného předohrabu...

Obecně mi spíš vadí těžké předokolky, kde se nevýhody koncepce projevují citelněji...

reagovat
Tr
Trinom
21. ledna 2012, 20:18
0

No já bych spíš tvrdil opak. U zadokolky má člověk určitej respekt, protože ví, že když to po..., tak půjde někam bokem. A to riziko je tu mnohem větší, jak že někam půjde po čumáku. Ona totiž většina běžných zadokolek je taky přirozeně nedotáčivá.

reagovat
So
Sova
20. března 2012, 02:03
0

respekt má u zadokolky zelenáč bez zkušeností...tam to obvykle končí hodně blbě, až tragicky...naopak zkušený řidič, který se dostane do přetáčivého smyku se zadokolkou (dejme tomu nechtěně nebo vlivem nečekané situace) tak z toho muže snáze vybruslit, než ten kdo se dostane do nedotáčivého smyku s předním náhonem...přetáčivý smyk u zadokolky je narozdíl od nedotáčivého ve FWD řiditelný...

Jinak moc pěkně napsaný článek.

Tr
Trinom
21. ledna 2012, 20:19
0

to bylo na Timura...

reagovat
Sk
Sklenka
21. ledna 2012, 23:32
0

Mě za všeho nejvíc překvapila zkušenost kamaráda, co jezdí autocross tvrdil (a videem dokázal) že na šotolině, sněhu a blátě prostě rwd se šestiválcem nemá na předokolku byť se čtyřválcem nárok ....


Pochopím hothatche, ale fwd kupé je dle mýho pošukovina předního kalibru, ale integra je určitě boží auto, ale sakra, buď chci prostor a zvolím FWD a nebo ho nepotřebuju, tak si koupím kupé ... Ale něco mezi?

Jednoduše WTF? Vědí ty lidi co chtějí ....? Vypadat? ...

reagovat
Ea
Ease
21. ledna 2012, 23:47
0

Dobrá předokolka může být určitě zábavnější než špatná zadokolka :D ... Obzvlášť na okreskách, kde přední kola můžou dát po chybě ještě šanci auto vytáhnout, když už prdela míří na smrčka.. Ale dobrý řidič nechybuje, áno? :D a házet drifty do slepých zatáček v běžném provozu taky asi není moc happy pohled do budoucnosti...

Proto bych zrovna v naší chudé krajině valašské překolky určitě nezatracoval, ale radši bych bral čtyřkolku, hlavně teď na zimu uáá.., ale v období bezsněží si myslím, že je celkem jedno s čím jezdíš, hlavně ať to má dobrý podvozek, citlivé řízení a mít z řízení dobrý pocit:) i když zase na mokru zadek někde pod plynem povodit hmm))..... prostě na co auto chceš používat tak podle toho si koupíš. Priority = výsledek, áno. Jo a chytlavej článek, tohle téma mi běhá hlavou denodenně...

reagovat
Gr
Greeny
21. ledna 2012, 23:56
0

Sklenka: výhoda FWD je taky to, že má většinu váhy nad poháněnou nápravou a tedy v podmínkách, kde nedochází při zrychlení k velkému přenosu váhy má navrch.

a FWD kupé je povětšinou důsledek právě té výrobní ceny. Obvykle sdílí komponenty s nějakým rodinným autem. Příkladem budiž Alfa Romeo GT a kombinace 147 a 156.

reagovat
Wo
Woyta
22. ledna 2012, 00:13
0

Me je jedno jestli jedu s predohrabem ci zadohrabem. Kdyz je z auta dobrej vyhled a povida mi vsechno mozne tak jsem spokojenej. Coz nova auta moc nesplnuji a radeji volim starsi kousky. S nasim Daewoo Tico me na klikatych silnickach bavi trapit silnejsi auta a moznost uzivat jizdu si dokonce v legalnich rychlostech. Moje auto je 200SX S13. Za par mesicu dosahne plnoletosti. Auto me chytlo za srdce pri prvnim svezeni a stoji mi za ty trable s udrzbou. I kdyz jsem na okruhu (zatim) pomalejsi nez Clio ci Civic ta mi svezeni dela radost a o to hlavne jde.
BTW Uz jste videli srnku behat po dvou? Spravnej pohon je stala 4x4 (zadnej haldex). :)

reagovat
ea
earl
22. ledna 2012, 00:23
0

Zadokolku momentane jezdim i kdyz k smrti linou a proti predokolce jsem seznal vetsi pohodu provozu auto je predvidatelne a k blbostem me nikdy nenutilo na druhou stranu blbosti lze delat a nechavam si je na potom kdyz treba trochu nasnezi. Ale musim uznat ze na zadoikolce netrvam ostatne auto je predevsim o ceste z A do B

reagovat
Dáda
22. ledna 2012, 10:16
0

Pojem "zábava za volantem" je hodně širokej. Někdo si pod tím představuje drcení plynu v tédéíčku na dálnici, jinej pálení gum na parkovišti, někdo zas přeskakování písečnejch dun. Každej si musí nejít to svoje. Předokolka má na trhu své neopominutelné místo a respektuju tuto koncepci, i když sám bych tím dobrovolně jezdit moc nechtěl.

reagovat
KK
KKKuba
22. ledna 2012, 10:22
0

Obě koncepce mají svoje pro a proti, pro začínajícího řidiče je určitě lepší FWD, je snažsí ji dostat na limit a dost věcí odpustí(i když taky všechno ne, viz starý krabičky se silným motorem, bez abs a podobnejch pomáhátek). Naproti tomu RWD je o hodně těžší dostat na limit, ale zase člověka odmění větší zábavou, alespoň teď v zimě rozhodně jo.. :D

Je to o preferencích, každýmu sedne něco jinýho... :)

reagovat
Bo
BobAsh
22. ledna 2012, 11:31
0

Opět tu vidím donekonečna omílaný omyl, že zadokolka je dobrá jen na drifty - když se budete alespoň trochu soustředit na to, co auto dělá, tak rwd vs. fwd poznáte i při jízdě čistou stopou. Nedotáčivost/přetáčivost se projevuje mnohem dřív než ztráta přilnavosti.

A k bezpečnosti - ano, pro lamu je bezpečnější předokolka. Ale jen pro lamu a jen když nebereme v úvahu, že dnešní auto je vždycky přecpaný trpaslíčkama, který řešej průšvihy za vás.

V zimě na skutečně kluzkým povrchu je bezpečnější zadokolka, protože přetáčivej smyk se dá řídit, v nedotáčivým si člověk maximálně vybere strom.

"Oversteer is when the passenger is scared, understeer is when the driver is scared."

reagovat
Du
Dufík
22. ledna 2012, 11:42
0

Mně nedělá problém ani FWD ani RWD... Nemam zrovna čas se tu rozepisovat, tak jen okomentuju tu fotku nahoře: To Volvo vypadá fantasticky! Ještě nikdy jsem neviděl 740tku v takový kudle :)))

reagovat
Lu
LuCaS323F
22. ledna 2012, 11:43
0

Ja mám Mazdu 323F BG 1,8 16V SOHC. Klasika mrkačka bez úprav. Je to predokolka a je to zábavné autíčko. Ono záleží aj od toho ako je to vyvážené podvozkom. BGčko je dosť hravé a aj dosť znesie. Naozaj si nechá dosť skákať po hlave a nepustí. Naozaj sa ľahučko ovláda, pekne čitateľne, keby som mal lepšie pneu ako tie štandardy 13"tky (chcelo by to 15"tky a širšie hlavne) tak by aj sedela lepšie. Teraz keď je sneh tak sa dá vyšaniť na nej pekne a osobne som s týmto autíčkom veľmi spokojný. Nikdy som nebol zástanca že len predokolky alebo len zadokolky či len 4x4. Jednoducho to auto musí dotyčnému sadnúť a musímu vyhovovať. Myslím že v tom prípade to je jedno lebo ak mu to auto sadne nech má akúkoľvek koncepciu dokáže z neho dostať viac...

reagovat
se
sedmicku
22. ledna 2012, 11:59
0

Bobash: dobře napsané, s tím rozdílem přesně souhlasím...už jsem měl něco podobného sepsané :)

reagovat
Va
Vavris
22. ledna 2012, 12:53
0

Vidím, že naši čtenáři jsou osvícení :)

Bobash to shrnul dobře. Já článkem hlavně narážel na takové to paušální zatracování všeho co má FWD. Se zimním provozem souhlasím beze zbytku - přijde mi zadokolka mnohem řiditelnější a tím i bezpečnější, ale běžnému řidiči se to bude jevit pravděpodobně opačně.

reagovat
Gr
Greeny
22. ledna 2012, 14:09
0

Dufík: dle mého názoru ještě lepší fotka s tím Volvem je tahle: http://img.photobucket.com/albums/v608/col74/hot%20hatch/COL_2354copy.jpg
obzvlášť ten výraz v obličeji a zadní pneumatika :)

reagovat
On
Ondra
22. ledna 2012, 14:24
0

Jo, ta je ještě lepší, připomíná mi to ještě jednu věc - video Autocaru, kde drtili Volvo 850 na okruhu (spolu s jinými auty) a Colin Goodwin za volantem předváděl hodně šílené kousky :D

reagovat
ho
honzabiker1
22. ledna 2012, 16:38
0

Kdyz odhlednu od jizdnich vlastnosti, ktere jsou ruzne auto od auta (jak uz tady bylo napsano, lepsi dobra fwd, nez spatna rwd), tak jsou z meho pohledu u predokolek nevyhodou nektera technicka reseni - napr. motor je kvuli prevodovce vzdy posunuty k jedne strane (neni presne vyvazeny), sila se prenasi na kola, ktera musi zaroven i zatacet -> nutnost pouziti homokynetickych kloubu, coz podle mne neni uplne idealni reseni, celkove je na vsechno okolo motoru horsi pristup (treba takove rozvody jsou u naproste vetsiny spatne pristupne). Zadokolky maji okolo motoru vice mista, prevodovka je krasne pristupna zespod, diferak je samostatne.. Ale samozrejme pro nekoho, kdo si nechava auto opravovat v servisu, tohle nema vyznam..

reagovat
Ta
Tafi
22. ledna 2012, 18:45
0

Jen bych doplnil k témetu "bezpečnější v zimě (na sněhu) je zadokolka"

To taky není zas taková pravda. FWD se samosvorem, trocha znalosti fyziky a nebát se ruční brzdy stačí na to, aby člověk bral zatáčku bezpečně a říditelně bokem i u FWD ;)

reagovat
Ma
Martin
22. ledna 2012, 18:53
0

Někde v těch odpovědích, je že se někomu zdá zadokolka "uživatelsky přijatelnější". To je i můj názor :-)) prostě se mi s tím líp jede, a je mi úplně jedno, co si říkají sousedi, když mne před výletem na hory v zimě vidí, jak do kufru nakládám cihly z akumulaček :-)) a teprve pak zavazadla. Vím, co mne může čekat, a podvědomě jedu opatrněji a předvídatelněji. Když si chci "zablbnout", vyndám z kufru i rezervu a letiště je za barákem. Na nějaké driftování na suchu má mazlík s 1600 kg přeci jen málo výkonu ( 125 kW ), ale na vlhku a na uježděném sněhu to jde samo. Nejsem ten typ, co musí mít nutně plynový pedál zaražený do podlahy, a taky vím, že pokud budeme srovnávat principově stejná auta ( nepostavím vedle sebe elektronikou nabušený moderní hot a proti němu 25 let starou 505 , i když by spousta lidí asi nechápala :-))) bude o rychlosti rozhodovat jen řidič. V době, kdy 150 cm vysoká blondýna mi v SLK ujede na každé rovince, abych kvůli ní v první zatáčce musel brzdit a pak ji pro jistotu nechal ujet, abych při vystupování na parkovišti ještě dlouhou dobu pozoroval její marnou snahu zaparkovat, je asi zbytečné bít se za ten jediný správný pohon. Je duležité si s autem rozumnět a vědět, kdy si co můžu dovolit a co už je zbytečné a za hranou. Bude se nám všem lépe jezdit a ještě tady zůstane spousta krásných aut, která by jinak skončila ve švestkách :-))
Mimochodem :-)) 760 se dá vytočit ještě lépe, ale nižší gumy jsou podmínkou, tohle je trápení gum :-( a ne solidní drift :-))

reagovat
Co
Colombo
22. ledna 2012, 20:13
0

Martin mi tak nějak mluví z duše, každému dle libosti, ale nic nehanit. Vzpomínáte na pár let starý test, kdy Honza Červenka s Fiestou za silného dešte spráskal na okruhu supersporty Corvette, Ferrari,aj??

reagovat
On
Ondra
22. ledna 2012, 20:17
0

Colombo: Vzpomínáme, jen to byla Panda 100hp. Ono jednoduše auta s velkým výkonem a širokýma gumama v 20 cm vody jezdit nedokážou, v Mostě byly tehdy opravdu extrémní podmínky. Každopádně první věta to vystihuje pěkně. Ačkoliv si na autíčkáři rádi rýpneme, tak kategorické odsuzování, předsudky a podobné věci fakt nemáme rádi :)

reagovat
Co
Colombo
22. ledna 2012, 20:27
0

Kruci takze Fiat to byl, ale to je taky od F..

reagovat
Ne
Nedy
23. ledna 2012, 10:48
0

No ono už to tu myslím pár diskutérů naznačilo. Nicméně osobně proti FWD rozhodně nic nemám - naopak. Osobně se však domnívám, že RWD (srovnáváme-li auta podobná) proti FWD dokáže řidiče více pobavit a potěšit z jízdy. Nemíním tím brousit naplno okruh, ale třeba jen jet za příbuznými na venkov. Pohodička jízda, ale člověka to řízení víc baví...

reagovat
On
Ondra
23. ledna 2012, 14:12
0

Nedy: Absolutní souhlas a myslím, že tak to cítíme snad všichni v redakci :)

reagovat
Ma
Martin
24. ledna 2012, 07:44
0

Jo, o tom to je :-) zadokolka Ti dá větší zábavu, i kdyby jsi jen vezl tchýni na hřbitov :-D

reagovat
Da
Dad
08. března 2012, 03:42
0

kdyz pominu sikuly kteri dokazou pekne jezdit se vsim, rekl bych, ze zalezi hlavne na tom v cem jsme zacinali. Koho zacalo rizeni bavit v moskvici, bude se citit lepe v zadokolce, koho ve wartburgu bude mit radeji predokolky.

reagovat
Ma
Martin
08. března 2012, 07:32
0

No vzhledem k tomu, že autoškoly vlastnily hlavně škodovky, můžeš mít pravdu až od nástupu favorita :-)

Da
Dad
10. března 2012, 12:06
0

nemyslim ze by kohokoli zacalo rizeni bavit v autoskole, nebo cteni ve skole :)

Ma
Martin
12. března 2012, 07:34
0

No to sice ne, ale znám spoustu lidí, který si za volant sedli poprve až v autoškole a znám spoustu lidí, kteří od autoškoly za další volant nesedli :-)


11. března 2012, 01:06
0

Jebat všecko do zadku... RWD na prvním místě !

reagovat
om
omlouvam se, ale..
10. ledna 2014, 13:35
0

Já mám zkušenosti jak z předokolky (tedy pouze z Octavie II na 205 R16) tak ze zadokolky (Alpina B3, BMW 535i) a musím říct, že rozdíl je nechutně hluboký. Nechci vybuřovat ale nedotáčivej průjezd FWD nemá ani cenu srovnávat proti RWD. Je to můj názor na základě zkušeností.. 4x4 jsem nikdy neřídil, ale když se podívám na test Audi RS4 vs BMW M3, je jasný vítež RWD auto. Představ se si formuli 1 s náhonem na předek, to by se už nesekaly zatáčky, to by se vysekali jezdci.

reagovat
Bufik
30. dubna 2014, 13:03
0

Měl jsem několik e36 nafotvých i benzínových se samosvorem i bez, hondu, vw atd. Teď jezdím kadettem gsi 16v a pod tenhle článek se podepíšu ;)

reagovat
Bufik
30. dubna 2014, 13:15
0

Asi jen doplním že samosvor přidá u předokolky 100% na rychlosti výjezdu ze zatáčky a u zadokolky 100% zábavy od začátku až do konce zatáčky :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem

GMC Typhoon  1993
GMC Typhoon

1993 rok výroby
285 koní výkon
4 300 ccm objem

Ford F250 XLT LARIAT 1989
Ford F250 XLT LARIAT

1989 rok výroby
230 koní výkon
7 500 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem